Den perfekta toppingen till yoghutren, kvargen eller kanske chiapuddingen. Nytting, knaprig och super enkel att göra. Med nötter, frön och havregryn blir den mättande och full med fibrer. 
 
2,5 dl vatten 
0,5 dl chiafrön 
0,5 dl honung
0,5 dl kokosolja 
1 tsk vaniljpulver 
En nypa salt
2,5 dl kokos
1 dl solrosfrön 
1 dl pumpafrön 
1 dl linfrön
2,5 dl cashewnötter 
2 dl mandel 
2.5 dl havregryn 
 
Sätt ugnen på 150 grader. Blanda vatten, chiafrön, honung, kokosolja, vaniljpulver och salt i en bunke, låt stå i 15 min. Hacka nötterna, blanda ner alla ingredienser i chiafröblandningen och blanda väl. Sprid ut på en plåt med bakplåtspapper, rosta mitt i ugnen i ca 45 min. Vänd runt då och då så att all granola blir knaprig och gyllene. 
 
The perfect topping for your yogurt, quarg or maybe chiapudding. It is healty, crunchy and super easy to make. With nuts, seeds and oats granola becomes filling and full of fibers. 
 
250 ml of water 
50 ml of chiaseeds
50 ml of honey
50 ml of coconutoil
1 tsp vanillapowder 
A pinch of salt 
250 ml of coconutflakes
100 ml of pumpkin seeds 
100 ml of sonflower seeds
100 ml of linseeds
250 ml of cashews 
200 ml of almonds
250 ml of oats 
 
Mix water, chiaseeds, honey, coconutoil, vanillapowder and salt, let rest for 15 min. Chop cashews and almonds, mix all the ingredients together. Spred on a baking tray with baking parchment. Roast in the middle of the oven for 45 min. Stir every now and then to roast evenly. 
 

Kommentera

Publiceras ej